Субота, 27.04.2024, 09:26
Вітаю Вас Гість | Реєстрація | Вхід

Відділ освіти Жашківської РДА

Меню сайту
Категорії розділу
нормативні документи [31]
Організація харчування в навчальних закладах [0]
Організація харчування в навчальних закладах
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 220
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Друзі сайту

нормативно - правова база

Головна » Статті » нормативні документи

ОБЛАСНА ПРОГРАМА проведення 2011 року - Року Гуманної Педагогіки -в навчальних закладах Черкаської області
ПОГОДЖУЮ ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор ОІПОПП

Н.М. Чепурна
14 січня 2011 р. Начальник Головного управління
освіти і науки ОДА
І.Д. Шарапа
22 січня 2011 р.


ОБЛАСНА ПРОГРАМА
проведення 2011 року - Року Гуманної Педагогіки -в навчальних закладах Черкаської області
Загальна частина
Загострення глобальних економічних і духовних проблем сьогодення призвели до кризи загальнолюдських цінностей. Звідси і пошук шляхів відродження духовності суспільства, одним з яких є гуманізація освітнього процесу, виховання підростаючого покоління, здатного утверджувати і розвивати загальнолюдські цінності.
Це знайшло втілення у законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту»; «Концепції виховання особистості в умовах .розвитку української державності», «Концепції громадянського виховання»; в Указі Президента України «Про заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі та формування здорового способу життя громадян»; «Концепції гуманістичного виховання» та інших законодавчих актах, що стосуються навчання і виховання молодого покоління.
Гуманізація всіх сфер діяльності людини є необхідною умовою розвитку сучасного суспільства.
На думку академіка О.Я. Савченко, дитина є головною педагогічною цінністю, а педагог повинен бути здатний до її виховання, соціального захисту, збереження індивідуальності. Відповідно до концептуальних положень гуманізму людина - не засіб, а мета, саме тому не дитину треба пристосовувати до системи освіти, а освіту до неї. У шкільній освіті різноманітними засобами має утверджуватись позитивне ціннісне ставлення учнів до себе, інших людей, природи і суспільства.
Дитина є складно організованою системою, якій не можна нав'язувати ззовні жорсткий спосіб розвитку. Навпаки необхідно сприяти її власним тенденціям вдосконалення, тобто стимулювати самовиховання і саморозвиток, ні в якому разі не нав'язувати власні усталені шаблони розуміння і сприйняття світу.
Мета гуманної педагогіки на перший погляд прозора і приваблива, однак, якщо дотримуватися її законів, складна: одухотворювати, облагороджувати освітній простір, вводити у педагогічну свідомість вимір духовності та пов'язані з ним категорії, без яких педагогічні процеси втрачають свій моральний стержень. Дитина, яка не відчуває любові до себе у школі, ніколи школу не полюбить, а перебування в ній перетвориться на каторгу, що руйнує дитячу душу, а значить деформує майбутнє життя і долю.
1

Відмінність гуманної педагогіки від авторитарної радикальна: вона закладена в її засадах. Гуманна педагогіка, яка є варіацією на теми класичної педагогіки, заснована на духовних вимірах, звідси і все інше - зміст освіти, форми і методи, понятійна база, образ учителя і вихователя. Традиційна ж, або як її називають, авторитарна педагогіка обмежена матеріалістичними рамками, і навіть якщо вона посилається щоразу на поняття духовності, то, знову ж таки з матеріалістичним розумінням.
Душа гуманної педагогіки має найдавніші витоки у філософських вченнях видатних мислителів Сходу і Заходу, але дозріла вона у Вченні Ісуса Христа. Звідки переселилася для довгого а, можливо, й вічного життя в думках, діяльності та вченнях класичної педагогіки. Світ класичної педагогіки - це майбутнє. Мова класиків педагогіки особлива - це мова серця. Той, хто прагне навчитися мові серця, той зрозуміє, осягне суть педагогіки, яку ми називаємо гуманною. Що є мова серця? Це - любов щира, чиста, віддана, вічна любов до дітей, це - почуття служіння Тому, Хто всіх нас створив, дав життя, населив планету Земля, вказав Шлях. Це є основою класичної педагогіки, створеної М. Квінтиліаном, Я.-А. Коменським, Й.-Г.Песталоцці, Ж.-Ж.Руссо, К.Ушинським, А.Макаренком, Я.Корчаком, В.Сухомлинським і прекрасними сузір'ями мислителів.
Ідеї гуманної педагогіки були підхоплені нашим земляком, заслуженим учителем України, академіком АПН України, сучасним гуманістом, О.А.Захаренком, який боровся проти бездушної педагогіки, проти школи, у якій верховодила б сила знань, умінь, і навичок, а не особистість дитини. Педагогіка Захарєнка - «педагогіка життя», «педагогіка конкретної дії» -увібрала цінності гуманної педагогіки, української народної педагогіки і винятково багатий, глибоко осмислений досвід творчої праці освітян.
У гуманній педагогіці однією із найважливіших є аксіома «Культура виховується культурою». Сьогодні всьому освітянському колу варто осмислити: куди спрямовувати освіту, як будувати зміст, процеси і простір в сучасному світі, як самоудосконалюватися, щоб відповідати вищим цінностям Культури.
У 2011 році Міжнародний рух Гуманної Педагогіки відзначає своє десятиріччя. Від шкільної освіти, найбільш потужної і масової, значною мірою залежить створення атмосфери оптимізму, добра, взаємної підтримки, консолідації суспільства навколо захисту Інтересів дитинства.
Мета і основні завдання Програми
- Сприяння розвитку та впровадженню в науку і практику педагогічної діяльності ідей, принципів та розробок гуманної педагогіки як філософської основи сучасної системи освіти.
- Утвердження сенсу духовності в змісті освіти.
- Сприйняття дитини як найвищої цінності суспільства.
- Практична реалізація та широка пропаганда творчої спадщини класиків світової педагогіки Я.-А. Коменського, Й.-Г.Песталоцці, К.Ушинського, Я.Корчака, В.Сухомлинського, ПІ. Амонашвілі та О.Захаренка.
2

- Підвищення етичної культури вчителів, батьків, дітей та молоді, поширення їх свідомості відносно пріоритету загальнолюдських цінностей культури та духовності в житті особистості та суспільства.
- Зміцнення духовного зв'язку поколінь, об'єднання суспільства на засадах гуманістичних цінностей.
- Створення простору любові і атмосфери взаємоповаги у навчальних закладах.
- Облагородження стосунків: директор - учитель, директор - учень, учитель - учень, учень - учень, учитель - батьки, батьки - школа.
Шляхи вирішення проблеми
Для виконання Програми передбачається:
- впровадження принципів гуманної педагогіки у навчально-виховний процес навчальних закладів;
- популяризація досвіду роботи педагогів-гуманістів;
- використання різних форм роботи з батьками з метою поширення досвіду гуманістичних цінностей у вихованні підростаючого покоління;
- створення освітніх курсів в рамках підвищення кваліфікації освітян, розробка семінарів-практикумів, тренінгів, уроків духовності, навчально-виховних проектів, організація майстер-класів, які розширюють зміст освіти та розкривають шляхи впровадження принципів гуманної педагогіки;
- організація роботи з старшокласниками з питань усвідомленого батьківства;
- створення в навчальних закладах кодексів співпраці, підтримки, взаємодопомоги (адміністрація закладу, педагоги, батьки, учні, техперсонал).
Заходи з виконання Програми, спрямовані на досягнення мети, наведені у додатку.
Очікувані результати, ефективність Програми
Виконання Програми сприятиме:
- утвердженню сенсу духовності в змісті освіти;
- приверненню уваги освітян до творчої спадщини класиків гуманної педагогіки, як педагогіки майбутнього;
- зменшенню авторитаризму в навчальних закладах;
- активізації роботи загальноосвітніх закладів з батьками;
- популяризації досвіду роботи педагогів-гуманістів;
- підготовці старшокласників до усвідомленого батьківства.
Обсяги та джерела фінансування
Фінансування Програми здійснюється за рахунок коштів обласного бюджету, передбачених у місцевих бюджетах на галузь освіти, та з інших джерел, не заборонених законодавством.
З

Механізм реалізації Програми та контроль за її виконанням
Координація заходів, передбачених Програмою, покладається на Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників.
Виконавці заходів, зазначені у заходах Програми, інформують про хід її виконання Головне управління освіти і науки облдержадміністрації до 15 грудня 2011 року.
Узагальнена інформація про хід та результати виконання заходів Програми заслуховується на засіданні колегії Головного управління освіти і науки облдержадміністрації у грудні 2011 р.
4
Додаток 1 Заходи з виконання Програми

№ п/ п Заходи Дата Відповідальні
1. Різдвяні зустрічі «Гуманістична спрямованість педагогіки добротворення О.А. Захаренка» 14.01 Чепурна Н.М., директор
ОІПОПП, канд. пед. наук,
доцент,
Крутенко О.В., завідувач
лабораторії виховної
роботи,
Гаряча С.А., директор
Обласного центру Гуманної
Педагогіки, канд. пед. наук
2. Всеукраїнські педагогічні читання, присвячені пам'яті О.А.Захаренка травень Чепурна Н.М., Крутенко О.В.
3. Обласні педагогічні читання з питань Гуманної Педагогіки
«Учителю, надихай мене на творчість». 27.10 Чепурна Н.М. Гаряча С.А., Добровольська Л.Н., методист ОІПОПП, відділи освіти, районні методичні кабінети
4. Розділ виставки «Освіта -Черкащини» - «Принципи Гуманної Педагогіки в дії». 12-14 квітня Чепурна Н.М., Підоплічко М.Д., Гаряча С.А., відділи освіти, районні методичні кабінети
5. Гуманна педагогіка і духовність освітнього простору. (для начальників відділів освіти та завідувачів Р(М)МК в рамках курсів підвищення кваліфікації) 14 березня Чепурна Н.М., Гаряча С.А.,
Жеребньова Л.В., завідувач Обласного центру практичної психології та соціальної роботи
6. «Культура учителя гуманного
світогляду»
(спецкурс в рамках підвищення
кваліфікації педпрацівників ). протягом року Андрющенко Т.К., завідувач кафедри освітнього менеджменту і педагогічних інновацій, канд. пед. наук, Волошенко О.В., завідувач кафедри педагогіки та психології, канд. пед. наук, доцент Гаряча С.А.
7. Виїзні майстер-класи: «Простір любові сім'ї», «Вчимося любити і протягом
року Волошенко О.В., Гаряча С.А.,
5
І
розуміти Дитину»; «Психолого-педагогічні аспекти формування репродуктивного здоров'я підлітків» семінари-практикуми на замовлення. Жеребньова Л.В.
8. Панорама творчих уроків «Запрошуємо класиків на урок», «Посміхається урок». Конкурс на кращу розробку. протягом року Чепурна Н.М., Гаряча С.А., відділи освіти, районні методичні кабінети
9. Створення навчально-виховних проектів з питань гуманної педагогіки. протягом року відділи освіти, районні методичні кабінети
10. Університет для батьків «Ми живемо в одному світі - дорослі і діти». заняття щоквар-тально Гаряча С.А.
11. Постійно діючий Інтернет-клуб для батьків «Використання досвіду гуманістичних цінностей у вихованні підростаючого покоління» (сайт інституту). протягом року Чепурна Н.М., Андрющенко Т.К., Волошенко О.В., Гаряча С.А., Жеребньова Л.В.
12. Семінар «Усвідомлене батьківство - запорука щасливої долі».
(для старшокласників) 15.09 Гаряча С.А Жеребньова Л.В.
Чернецова О.М., акушер-інструктор Центру батьківської культури «Райдуга»
13. Круглий стіл «Мистецтво слова у школі життя».
(для старшокласників) 08.12 Гаряча С.А Жеребньова Л.В.
14. Уроки філософії, уроки мудрості, уроки краси, уроки добра, уроки любові. протягом року відділи освіти, районні методичні кабінети
15. Створення у навчальних закладах кодексів співпраці, підтримки, взаємодопомоги (адміністрація закладу, педагоги, батьки, учні, техперсонал). ДО травня Адміністрація навчальних закладів
Категорія: нормативні документи | Додав: zhrvo (28.11.2011)
Переглядів: 1447 | Коментарі: 2 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *: