На соціальній платформі EdEra (https://www.ed-era.com/) Міністерство освіти і науки України розмістило для громадського обговорення чинні програми для учнів початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (1-4 класи).
Вперше обговорення навчальних програм є публічним та прозорим процесом. Спільний проект Міносвіти і порталу ЕdEra започатковано з метою зробити навчальні програми зрозумілішими і більш наближеними до вікових особливостей дітей і сучасного життя, розвантажити програми від обтяжливої інформації та застарілих підходів, та залучити до роботи над оновленням змісту освіти небайдужих освітян і експертів.
Розвантаження навчального процесу початкової школи – це один з оперативних кроків, які здійснює Міносвіти паралельно створенню Концепції нової української школи, яка стане фундаментом реформи всієї середньої освіти.
Після анонсу проекту МОН отримало понад 300 заяв з мотиваційними листами від бажаючих долучитися до процесу оновлення навчальних програм і методичних рекомендацій для початкової школи. Вже сформовані робочі групи по кожній програмі та визначені їхніх модераторів, які координуватимуть роботу, узагальнюватимуть подані пропозиції, організовуватимуть подальшу роботу групи.
Всі, хто не подавав заяв, але хоче висловити свої зауваження чи має конструктивні пропозиції щодо розвантаження чи удосконалення програм, може зробити це на платформі EdEda - в розділі "Розвантаження програм" розміщена докладна інструкція, як зареєструватися і як залишати коментарі.
Наприкінці липня оновлені програми мають бути розглянуті і затверджені Колегією Міносвіти.
Розвантаження програм - це лише перша частина проекту. На основі оновлених програм для початкової школи на платформі EdEra будуть створені відеоуроки, майстер-класи та розміщені навчальні матеріали від вчителів-практиків, які допоможуть зробити навчання найменших учнів цікавим та таким, що мотивує і заохочує.
Також, за дорученням Міністра освіти і науки Лілії Гриневич, до 1 вересня будуть внесені суттєві зміни в критерії оцінювання та орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів початкових класів та будуть надані відповідні методичні рекомендації.
|