11 серпня 2014 року відбулася чергова зустріч заступника міністра освіти і науки Павла Полянського з книговидавцями й експертами щодо впровадження нової схеми відбору навчальних підручників.
Під час зустрічі розглянуто проект Положення про конкурсний відбір підручників для учнів 4-х та 7-х класів загальноосвітніх навчальних закладів; наповнення, функціювання та доступність, зворотній зв'язок для користувачів депозитарію (електронного порталу), на якому, після висновку конкурсної комісії розміщуватимуться версії підручників для вільного вибору вчителем.
Звертаючись до учасників засідання, Павло Полянський наголосив, що всі рішення щодо видруку підручників мають бути розміщені у вільному доступі. «Всі рецензії, всі протоколи, всі рішення, все без винятку має бути у відкритому доступі», - підкреслив заступник міністра.
На думку Павла Полянського, такі кроки, по-перше - викликатимуть довіру до роботи комісії з відбору підручників, по-друге - зменшать кількість запитань і конфліктних ситуацій.
«Така відкритість спонукатиме тих, хто зголоситься бути рецензентами, експертами, дбати про своє експертне реноме: що вони пишуть, які вердикти вони виносять», - наголосив заступник міністра. Він також звернув увагу учасників засідання, що робочі групи з розроблення ключових завдань щодо видруку підручників максимально повинні уникати конфліктів інтересів.
Павло Полянський також звернувся до розробників депозитарію та видавців з проханням розмістити адаптовані текстові варіанти підручників для сліпих та слабозорих дітей.
Увесь пакет змін та інновацій щодо видання підручників, запропонований робочими групами, має бути презентований громадськості у середині серпня цього року.
Нагадаємо, під час попередніх зустрічей книговидавців та експертів було визначено три ключових завдання: розроблення електронного порталу для розміщення версій підручників, створення незалежної агенції з експертизи підручників; а також – розроблення змін до нормативних документів, санітарних норм і правил тощо. Ці кроки дозволять забезпечити якість підручників, прозорість їхнього відбору та право шкіл і вчителів обирати, за яким підручником навчати дітей.
|