Актуальною проблемою психолого-педагогічної науки стають методики ефективного засвоєння різноманітної інформації. Постійне збільшення обсягу інформації у поєднанні з високою конкуренцією та вимогами суспільства, із одного боку, приводить до інтенсифікації освітнього процесу, а з другого – до цілої низки порушень психічного та соматичного здоров’я дітей, які навчаються.
Одним із важливих принципів сучасної освіти є оптимізація навчання через застосування новітніх освітніх психолого-педагогічних технологій і, зокрема, мнемотехніки як одного з найефективніших методів засвоєння інформації та попередження інформаційного перенасичення.
Мнемотехніка належить до здоров’язбережувальної технології, що забезпечує оптимізацію розумової діяльності в умовах сучасної освіти. Нещодавно у місті Жашкові відбувся районний семінар по використанню інноваційних технологій на базі дошкільного навчального закладу №5 «ДЗВІНОЧОК». Були проведені заняття по пізнавальному розвитку та з музичного виховання. У своїй роботі фахівці даного навчального закладу застосовують програми з використанням методів та прийомів мнемотехніки Генадія Анатолійовича Чепурного.
Вихователь старшої групи Бабченко Світлана Петрівна відвідала обласний семінар “МНЕМОТЕХНІКА : ТЕХНОЛОГІЯ ЕФЕКТИВНОГО ЗАСВОЄННЯ ІНФОРМАЦІЇ В УМОВАХ СУЧАСНОЇ ОСВІТИ”. У своїй роботі використовує різні прийоми мнемотехніки: аналогія за формою, за кольором, за розміром, швидке вивчення різних назв, та розучування віршів за допомогою чорно-білих та кольорових карт-схем. Під час проведення інтегрованого заняття «Дружна сонячна родина вітає малят у Казковому світі Космосу» Світлана Петрівна показала, як можна швидко і ефективно за кольором, за допомого казки та за опорними картками-схемами вивчити назви планет та їх послідовність розміщення у Сонячній системі. Вивчення вірша «Планета Земля» за допомого кольорових карток-схем дало змогу дітям швидко запам’ятати текст вірша і правильно та виразно його розповісти. А на музичному занятті «Мандрівка у світ мистецтв» музичний керівник Сливанчук Тетяна Михайлівна використала кольорові ілюстрації для кращого запам’ятовування нового тексту і для закріплення вже вивченого куплету пісні та створювала асоціації за звуком, щоб діти могли відтворити голоси птахів за допомогою певних музичних інструментів, що дало змогу збагатити емоційну сферу дошкільників новими музичними враженнями.
|