«Сьогодні Україна має великі проблеми саме з ідеологією оцінювання – воно каральне. У Новій українській школі буде створено стимулюючу систему – де досягнення підкреслюватимуться на рівні з помилками. При цьому ми не зніматимемо оцінювання у початковий школі повністю. 1-2-ий клас має бути без оцінок, але в 3-4-му діти мають звикати до бальної системи», – зазначає Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.
Щоб засвоїти нові методики викладання, підходи до оцінювання та інші елементи нової школи, напередодні старту реформи у першому класі 22 тис учителів пройдуть комплексне перенавчання.
Очільниця МОН також додала, що компетентнісний підхід, що є одним із основних елементів Нової української школи, неможливо впровадити без змін підходів до оцінювання та вимірювання знань учнів.
«Ми маємо оцінювати дітей на основі компетентнісних завдань. Це стосується й ЗНО. Погодьтеся, що наша профільна школа зараз орієнтована саме на складання оцінювання. Без переорієнтації завдань від чинної моделі ми відійти не зможемо», – пояснила Міністр.
У створенні компетентнісних завдань для ЗНО має допомогти проведення міжнародного дослідження PISA, що проходитиме в Україні у 2018 році.
«PISA спеціалізована саме на перевірці розвитку компетентностей 21 століття. Це дослідження не лише зробить хороший зріз розвитку українських підлітків, а є й взірцем для авторів тестів, які наповнюють тестові зошити ЗНО завданнями», – підкреслила Лілія Гриневич.
|