За матеріалами сайту http://pedpresa.ua/
23 квітня 2015 року в Міністерстві освіти і науки України відбулась Всеукраїнська нарада з питань розвитку та якості дошкільної освіти. У нараді взяли участь науковці, фахівці з питань дошкільної освіти обласних департаментів (управлінь) освіти та голова правління Всеукраїнської асоціації працівників дошкільної освіти Ніна Омельяненко.
Під час заходу розглянуто питання фінансування видатків на утримання дошкільних навчальних закладів, навчально-виховних комплексів, зокрема сільських. Начальник управління бухгалтерського обліку та звітності – головний бухгалтер МОН України Світлана Шарманська зазначила, що, відповідно до ст. 89 Бюджетного кодексу, фінансування вищевказаних закладів віднесено до районних бюджетів. Водночас пунктом 20 Розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України передбачено можливість фінансування таких закладів з бюджетів міст районного значення, селищ та сіл. Такі видатки здійснюються за рахунок міжбюджетних трансфертів з районного бюджету бюджетам місцевого самоврядування. «Випадки, коли районні ради відмовляються від належного фінансування таких закладів, є порушенням бюджетного законодавства», – зазначила Світлана Шарманська.
Учасники наради зазначили, що сьогодні найбільше потребують фінансування саме сільські дошкільні навчальні заклади, брак якого в багатьох випадках призводить до їх закриття. Тамара Панасюк, начальник відділу дошкільної освіти департаменту загальної середньої та дошкільної освіти МОН України і головні спеціалісти відділу Світлана Нерянова, Анна Грищенко, Олена Швачова ознайомили учасників наради з планами проведення заходів у 2015 році та зі змінами в законодавстві та нормативних документах, що стосуються галузі дошкільної освіти, зокрема щодо впровадження інклюзивної освіти у діяльність дитячих садків.
Під час проведення наради розглянуто також критерії визначення рівня розвитку дитини за Базовим компонентом дошкільної освіти. Алла Богуш, голова робочої групи з розроблення критеріїв, дійсний член НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, заслужений діяч науки і техніки України, зазначила, що робоча група намагалася визначити критерії, які не обтяжували б роботу вихователів у дитячих садках, а сприяли б зокрема і визначенню напрямів підвищення особистої фахової майстерності. «Визначені критерії повністю відповідають освітнім лініям розвитку дитини згідно з Базовим компонентом. І високий рівень результативності освітньої діяльності педагогів є показником їхньої фахової майстерності», – сказала Алла Богуш. «Розроблення й впровадження інноваційної моделі оцінки розвитку дитини є одним із важливих засобів реалізації державних вимог щодо забезпечення якості дошкільної освіти».
|